Thursday, July 3, 2008

يقولون عني..




يقولون عني ..أني مجنونة..
كل يوم بحال...أغضب منك وأعلن عصياني..
وبكلمة..أضحك من قلبي وأنسي تماما وأستعجب كيف أستطعت أن أغضب من الأساس !!

..طيبة..
كل الناس عندي ملائكة تسير على الأرض..إلى أن اكتشف الحقيقة..أنه لا توجد ملائكة تخاف على أنفسها أكثر مما
تخاف على الأخرين
..
..كثيرة الكلام..
فالبعض يقو ل انها ميزة والبعض يقول عيب..وأنا أقول أنها عيب كبير.أتمني أن أكون مثل الفتيات الرقيقات لا يتكلمن كثيرا و يكون الرد كلمة واحدة ..

..متفائلة ..
لم أجد غير التفاؤل يجعلني أعيش..

..أحمل "هم" الناس فوق عاتقي..
و هذا كفيل بجعلي أشعر أن الدنيا ما هي إلا "ثقب إبرة" أمام عيني

..خيالية
الخيال هو المكان الوحيد..الذي أجد فيه فارس الأحلام ..يحارب الدنيا من أجلي...فلأعيش في الخيال طوال عمري

يقولون عني..كلامي حجر.
كله باللون الأسود بمقاس 12 لا تغيير في "فونت" ولا لون جديد..تسمعه يخرج من عقلي او قلبي بدون تعديل..
إذا أردت ان أقول شىء..لا مفر من قوله..وإذا لم أرد ان أقول شىء..لن أقوله مهما كان


تلك هي أنا..وأشياء أخرى ..

13 comments:

maha said...

كل الصفات الي قلتيها سواء الي عجباكي او لا هي مميزة واكثر ما يميزها هو انها بتاعتك انتي بس
فعلا جميلة وشئ اجمل ان الانسان يفكر في اي ناس بتقوله عنه

Anonymous said...

فهم يقولون أنك أنت، و أرى أنك جميلة
:)
سعدت بثاني زيارة لي هنا

Omnia said...

وانا أسعد بزيارتك ويارب توصل لمليون زيارة وأكتر
:)

Anonymous said...

يقولون عني..كلامي حجر.كله باللون الأسود بمقاس 12 لا تغيير في "فونت" ولا لون جديد..تسمعه يخرج من عقلي او قلبي بدون تعديل..
إذا أردت ان أقول شىء..لا مفر من قوله..وإذا لم أرد ان أقول شىء

ده ايه الابداع ده
روعة يا أمنية

Omnia said...

ربنا يخليكى يا مويا..بس انتى شهادتك مجروحة عندى :D

بجد ربنا يخليكي والجزء الى كتبتيه ده وعجبك انتى اكيد عارفاه عني

أحمد الديب said...

يقولون أنك حقا إنسانة
وأنا لا أختلف معهم مطلقا
ولا مع سارة عطوة (س.ع.ع)
:)))

Omnia said...

يقولون عن احمد ديب..ان لا احد مثله
:)

شرفت المكان يا احمد تبقى تيجى تاني

شادي أصلان said...

حلو أوي رؤيتك لنفسك

Omnia said...

واللهي يا شادي دى رؤية الأخرين..وصدقني لو كانت رؤيتي لنفسي ..كنت حكتب كلام تاني يبين أنا كده ليه أصلا :)

شرفت المكان

شادي أصلان said...

حتي لو هي رؤية الناس ليكي فدا شيء جميل
دمتي صديقة وابقي عدي لحسن المدونة الغلبانة بتسأل عليكي
:)

Ahmad Abdulatif said...

أمنية
سيبيك من كلام الناس ، ما هم دايما بيقولوا !!
باهرج طبعا !
تدوينة لطيفة جدا .

RASHA said...

مدونتك جميلة وصفاتك اجمل

Omnia said...

Ahmed
ده بس من ذوقك

shasha
ربنا يخليكى وتعالى دايما

3any..

Alex..., Egypt
عادى زى أى بنت فى الدنيا..بحلم..وبحب..وبخاف..وبتجن..وبسامح..وبعيط..وبتنطط..وبصاحب..وبفارق..لكن عمرى ماكذب :)