Friday, December 5, 2008

فليفهموا..


أنا الأن على حافة جبل يبلغ أرتفاعه آلاف الكيلو مترات
لا بل أنا في غرفة مظلمة أضم ركبتي إلى واجلس على الأرض
لا..فأنا أبكي فى وسط إناس كثيرين يستمرون في أداء عملهم و صوت بكائي يزيد
مللت الطرق التى أسير فيها بمفردي
مللت وجوه الناس التي تضحك لي وتأذيني كلماتها بكل الأشكال
كرهت قول الناس لي أن "أحتمل"
ولا يفهمون أن الناس مختلفة
المخلوقات ليست واحدة
هم ليسوا أنا..أنا لست هم..
فليفهموا ..ويتركوني أقفز من فوق الجبل
أن أقف و أنطلق أجري..أفتح الباب وأزيل الستائر ..ليدخل النور
أن يربتوا على كتفي ..لأتوقف عن البكاء

7 comments:

إبن مصر said...

السلام عليكم

فعلا امنيه كل انسان له طبيعه مختلفه وكميه مختلفه

لكن القفز من فوق الجبل بهذا الإرتفاع لابد ان يقال لكى احتملى وانتظرى فرج الله

تحياتى اختى امنيه وارجو الدعاء لى

ولكى جزيل الشكر

شيماء زايد said...

كل سنه وانتي طيبه حبيبتي
وعيد اضحي مبارك
العديه علي المدونه بتاعتي
طبعا كارت مش فلوس
http://hmasat-elqlm.blogspot.com

mishomaig said...

مش هقدر أمسك نفسي برضه هنا يا امنية
بحبك جداااااااااا

Omnia said...

son of Egypt
كالعادة نورت المكان

شيماء
شكرا على الكارت ومستنية الفلوس

مي
بلاش كسوف بقي قي المكان ..مينفعش كده ادام الناس تتحسد :)

Sarah Atwa said...

tab msh t2ole enek raga3te lel ketaba ?? kanet wa7shane awe 7agatek :), ana ba7eb awe el makan dah le 2enno sabab ma3refte beke, 32bal ma a2blek fel 72e2a in sha2 allah :)
bass makansh befse terga3e keda, terga3e 7azina, bass lel asaf, de el 72i2a, a5er 2 posts 7assa enek betetkaleme 3anne bel 7arf ya omnia, begad abda3te

Omnia said...

saraaaaaaaaah

ya 7bebt 2alby ale 3omry ma shoftha..bgd bgd ana fr7ana awe enk gety we shrfty el makan ale bymot feke ...
lel asf ana gwaya el fatra de 7agat mot3eba 3'lba 3alaya

we 3ala ad ma ana fr7ana en kalamy 3gbk we 3br 3nk..3la ad ma ana bgd za3lana enk 7asa be keda :(

rbna yehwen 3alena kolna

r said...

اتفاق الجميع فى شئ شئ مستحيل
طبيعى عدم الفهم والا ما كنا مختلفين
وعلى فكره الاختلاف دايما جميل لانه يمكن بيورينا افكار تقليديه ومستحدثه
وعلشان الواحد ما يتعبش الافضل انه يحاول يندمج معاهم ويفهمهم وجهه نظره فهموا كان بعا ما فهموا نبقى حاولنا وخلاص

3any..

Alex..., Egypt
عادى زى أى بنت فى الدنيا..بحلم..وبحب..وبخاف..وبتجن..وبسامح..وبعيط..وبتنطط..وبصاحب..وبفارق..لكن عمرى ماكذب :)